Weekendowa Cukiernia - Torcik marchewkowy.


To mój pierwszy raz w Weekendowej Cukierni. Z trzech przepisów wybrałam torcik marchewkowy ponieważ jest to dość popularne ciasto w UK. Nie jadłam nigdy takiego domowego, te kupowane w sklepie bardzo nam smakowały. Kiedy nadarzyła się ta okazja, postanowiłam wypróbować. Muszę przyznać, że wyszło pyszne :) Mężowi też bardzo smakowało. Myślę, że często będę do tego przepisu wracać.

Do zrobienia ciasta potrzebujemy:

Ciasto:
- 250 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 200 g cukru
- cukier waniliowy
- 3 łyżeczki cynamonu
- 400 g startej marchewki
- 200 ml oleju
- 4 jajka
- aromat migdałowy

W oryginalnym przepisie są jeszcze rodzynki,ale my ich nie lubimy, więc nie dodawałam.

Krem:
-200 g masła
- 500 g sera białego (ja użyłam Philadelphii)
- 100 g cukru pudru
- skórka starta z jednej cytryny
- aromat waniliowy

W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy oraz cynamon. Powoli wlewamy olej i miksując po jednym jajku. Na koniec dodajemy marchewkę i aromat migdałowy. Dokładnie mieszamy łyżką. Wlewamy masę do tortownicy (moja ma 24 cm średnicy) i pieczemy ok godziny w 170 st.

Robimy krem: masło topimy w garnuszku. Ser ucieramy z cukrem pudrem. Dodajemy skórkę i aromat oraz ostudzone masło.

Po upieczeniu i wystygnięciu ciasta przekrajamy je wzdłuż na pół i przekładamy kremem. Wierzch i boki również nim smarujemy i dekorujemy wg uznania orzechami,czekoladą lub co tam nam do głowy przyjdzie i dobrze się komponuje :)

SMACZNEGO!!!



Komentarze

  1. Zachęcające zdjęcie:) Ja z WC wybrałam mus ale jak patrzę na Twoje zdjęcie to nie wiem czy nie skuszę się także na to ciasto:) Tylko nie wiem kidy, ciągle mi brak czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze, że smakował, juz po zdjęciu widzę, że piękny Ci wyszedł:)
    A ja znów słyszałam, że ciacho w Szwajcarii takie popularne..A może po prostu wszędzie jest rozchwytywany?..:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak potwierdzam, ciasto marchewkowe w tym wydaniu jest przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie ten torcik jutro. też debiut w WC. ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. looks yummy. but i have no idea about the recipe.. its time to learn an new language :) what language is that?

    have an great week darling. take care

    xx ediot

    OdpowiedzUsuń
  6. udal Ci sie debiut!!! pysznie wyszlo,a ze smakuje,to sie tez przekonalam :)
    Buzka**

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja korzystam z przepisu Jamesa Martina z książki Desserts -polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Skorzystałam z Twojego przepisu :) Torcik rzeczywiście jest pyszny!
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Torcik wyglada bardzo pysznie i z pewnością go upiekę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty