Zielona sałatka


Przepis pochodzi z dodatku (do Gazety Wyborczej ) pt. "Kuchnia na majówkę" i bierze udział w akcji "Czas na piknik".  Idealnie wpasowuje się w grillowo - piknikowe klimaty :) W skład sałatki wchodzi:

- jeden nieduży brokuł
- 1 zielona papryka
- puszka zielonego groszku
- 2 kiszone ogórki
- 4 młode ziemniaki, ugotowane w mundurkach
- pęczek dymki ( u mnie szalotka)
- sól,pieprz

Na sos:

- 4 łyżki musztardy (u mnie francuska)
- 6 łyżek oliwy

Brokuł podzielić na różyczki, obgotować krótko w osolonej wodzie. Groszek osączyć, paprykę i ogórki i cebulę pokroić w kostkę. Ziemniaków nie obierałam ze skórki. Wszystkie składniki wymieszać, przyprawić. Przygotować sos mieszając oliwę z musztardą (ja dodałam jeszcze odrobinę wody) i polać nim sałatkę.
Groszku na zdjęciu nie widać, ponieważ został w samochodzie i po prostu o nim zapomniałam. .. I w tym momencie pozdrawiam męża ;)





Komentarze

  1. u mnie dziś pogoda idealna na piknikowy czas :-) na sałatkę też. z groszkiem!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię zielony, a tym bardziej sałatki w tym pysznym kolorze!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty